Vanliga frågor

Hittar du inte din fråga? Ring oss 08-128 00 370 eller mejla oss info@billigiPhone.se

Vad lämnar ni för garantier?

Vi lämnar 12 månaders garanti och 14 dagars ångerrätt och gratis retur till alla telefoner.

Har jag ångerrätt?

Som konsument har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen. Detta förutsätter att enheten är i samma skick som när du fick den.

Jag har tappat min telefon och skärmen gick sönder, täcker garantin detta?

Nej, defekter som uppstår av yttre påverkan eller olyckshändelser är inte täckta av garantin. Däremot får du 25% rabatt på din reparation om du köpt telefonen från oss.

Vad är er returpolicy?

Alla våra telefoner har 14 dagars gratis returrätt från den dagen du mottog produkten. Detta förutsätter att enheten är i samma skick som när du fick den.

Vad innebär telefonens skick?

Telefonens skick innebär bara telefonens kosmetiska utseende. Oavsett skick fungerar alla tekniska funktioner precis som en ny telefon. Vi lämnar alltid 12 månaders garanti på alla telefoner vi säljer då samtliga telefoner är noggrant kontrollerade och funktionstestade. Batterihälsan är minst 85%.


Nyskick (A): 

Telefonen är nästan som ny, inga eller väldigt små spår av tidigare användning. Batterihälsan minst 85%.


Mycket bra skick (B): 

Telefonen är i mycket bra skick. Det kan finnas små repor eller smärre märken av obetydlig karaktär. Dock minimalt slitage. Batterihälsan minst 85%.


Okej skick (C): 

Telefonen har synliga tecken på användning, så som repor och skrapmärken. Skärmen eller chassit har repor men är fri från sprickor. Batterihälsan minst 85%


Hur lång är leveranstiden?

Vi skickar din enhet oftast redan samma dag. Du bör få ditt paket 1–4 arbetsdagar efter att du har lagt din beställning.

Kan jag få bilder av telefonen före köpet?

Tyvärr har vi inte möjlighet att ge ut bilder på specifika telefoner på grund av den snabba omsättningen av enheterna

Har alla telefoner 100% batterikapacitet?

Batteriet har minst 85% batterihälsa.

Har ni en fysisk butik?

Ja, ni hittar oss på Scheelegatan 18 på Kungsholmen i Stockholm. 

Är telefonerna vattentäta?

Då telefonerna är begagnade kan vi inte garantera vattentätheten.


Erbjuder ni delbetalning eller faktura?

Vi samarbetar med Klarna. Det innebär att du som kund har möjlighet att själv välja hur och när du vill betala för din telefon.